پنام آزما

دستگاه تصفیه ضد عفونی هوا در حضور اشخاص(FD8000)

با ما در تماس باشید

تصفیه و ضد عفونی هوا در حضور اشخاص اهمیت ویژه ای در کنترل و پیشگیری بیماری دارد ، چون در حضور اشخاص نمیتوان هیچ ماده ضد عفونی کننده از قبیل یون یا فرمل به هوا اضافه کرده بدلیل اینکه هر ماده ای به هوا اضافه شود از طریق ریه و دهان وارد بدن فرد میشود و سلامت او را به خطر می اندازد.

این سیستم ها در واقع با بهره برداری از لامپ UV در کنار فیلتر های خاص ، حداکثر کارآیی را در کاهش آلودگی هوا ،در حضور افراد فراهم می کند.

قطعات داخلی دستگاه:

عملکرد دستگاه:

دستگاه FD8000 هوای اطراف خود را از طریق فن مکنده به داخل خود می کشد .هوا پس از عبور از پیش فیلتر و حذف ذرات درشت و گرد و غبار از فیلتر کربن اکتیو جهت جذب گاز های سمی و بوهای بد هوا عبور می کند و سپس به سمت کانالی که حاوی دو عدد لامپ UV هست می رود .در این مرحله اشعه UV با قدرت 22400 میکرووات به طور موثر به میکرو ارگانیسم های موجود در هوا از قبیل باکتری ها ،ویروس ها، قارچ ها و… تابیده و سبب انهدام آن ها می گردد. جهت بالا بردن ضریب اطمینان دستگاه ،فیلتر هپا در انتهای کانال ،کارگذاری شده است تا اجرام تا 3/0میکرون را به دام بیندازد.از طرفی فیلتر رو به روی لامپ UV قرار گرفته و بنابر این اجرام موجود روی آن توسط اشعه نابود می شوند. سپس فنی که در انتهای دستگاه قرار دارد هوا را از داخل فیلتر مکیده و از طریق دریچه انتهایی به محیط باز میگرداند .و بدین ترتیب یک سیرکولیشن مدام از هوای محیط از مسیر سه فیلتر و یک کانال حاوی لامپ UV جهت کاهش حداکثر اجرام هوا ایجاد می نماید .

با ما در تماس باشید

دستگاه کنترلر هوشمند :

دستگاه FD8000مجهز به یک سیستم کنترل کننده می باشد که دارای ساعت بوده که روی صفحه نمایش نشان داده می شود و قادر به دریافت برنامه کاری برای تمام ساعات هفته می باشد.همچنین طول عمر لامپ ها و ساعت کارکرد آنهارا نشان می دهد.هر گونه  اختلال در کار لامپ ها ،سوختگی لامپ ها و فن ها باشد توسط چراغ های تعبیه شده روی دستگاه نشان داده می شود و به کاربر اخطار می دهد.  برای مثال روشن بودن لامپ سبز روی دستگاه نشان از سلامت فن ها و لامپ ها و عملکرد درست دستگاه می باشد .روشن بودن لامپ نارنجیLAMP1 و LAMP2 نشان دهنده سوختگی لامپ ها و روشن بودن لامپ نارنجی  FAN1 و FAN2 نشان دهنده پر شدن فیلتر ها و یا اشکال در کار فن ها می باشد .در صورتی که عمر  لامپ ها تمام شده باشد چراغ قرمز مربوطه روشن خواهد شد.

قدرت تصفیه :

با ما در تماس باشید

نظر به اینکه زمان و شدت اشعه ،جهت نابود کردن انواع اجرام متفاوت می باشدو باید شدت و زمان لازم برای نابودی کل اجرام در نظر گرفته شود . دبی این دستگاه 398لیتر در دقیقه می باشد . برای مثال یک اتاق  با ابعاد 3*4*3 متر حجمی معادل 36000لیتر دارد.از تقسیم این عدد به 398لیتر عدد 90 به دست می آید. این عدد نشانگر مدت زمان لازم جهت ضدعفونی هوای فضای مورد نظر می باشد.

با توجه به تردد افراد و باز و بسته شدن درها در طول شبانه روز  بهتر است هر شش ساعت یک ساعت دستگاه خاموش شود تا موتور ها خنک شود .

جهت اثر بخشی دستگاه، تست باکتری انجام شده نشان داده در ورودی دستگاه که هوای محیط را مکش می کند آلودگی میکروبی وجود داشته. داخل دستگاه دو عدد پلیت کشت خلط بیماران که مملو از باکتری بوده قرار دادند.کشت از هوای خروجی دستگاه نشان داده هوای عبوری از دستگاه کاملا تصفیه و ضد عفونی شده است و هیچگونه باکتری در خروجی دستگاه وجود نداشته است

مشخصات برقی دستگاه:

برق مورد نیاز : 220ولت -50هرتز-2آمپر

مصرف برق: 14/0 آمپر

محل نصب دستگاه:

با توجه به قد متوسط افراد ،دستگاه را در ارتفاع 170سانتی متری از سطح زمین ترجیحا در محلی که تجمع افراد زیاد است نصب کنید .

جهت نصب ابتدا گیره ها را به فاصله 80 سانتی متری از هم و 180 سانتی متر از سطح زمین روی دیوار پیچ کنید و سپس دستگاه را روی گیره قرار داده و به پایین فشار دهید تا روی دیوار ثابت شود.

نگهداری:

-فیلتر های دستگاه بسته به میزان مصرف و میزان آلودگی محل هر 6الی 12 ماه باید تعویض شود .

-عمر مفید لامپ های UV در لامپ های چینی 4000ساعت و در لامپ های فیلیپس 8000 ساعت می باشد .پس از سپری شدن این زمان می بایست اقدام به تعویض لامپ ها کرد .

-از ریختن مایعات و مواد ضدعفونی به روی دستگاه خودداری کنید .

-از تعمیر کردن دستگاه توسط تعمیرکاران غیر مجاز جدا خودداری کنید .

موارد کاربردی دستگاه: