پنام آزما

سیستم هوشمند اشعه یووی

با ما در تماس باشید

ضد عفونی اتاق های عمل، اتاق ایزوله و یا بخش عفونی یکی از روشهایی است که در تمام بیمارستان ها انجام می شود. عدم توجه به طول عمر لامپ موجب میشود که ضد عفونی انجام نشود و نتیجه آن عفونت بعد از عمل و یا انتشار عفونت بیمارستانی خواهد بود. اشعه UV میکروارگانیسم ها را به وسيله اثر متقابل شیمیایی غیر فعال نمی کند، بلکه آنها را به وسیله‌ی نفوذ در داخل میکروارگانیسم غیر فعال می نماید که باعث واکنش فتوشیمیایی می شود. اشعه uv در دیواره سلول میکروارگانیسم‌ها نفوذ می‌کند و اسید‌های نوکلویک و دیگر مواد سلولی حیاتی را تحت تاثیر قرار میدهد. در نتیجه سلول هایی که در معرض این اشعه قرار میگیرند، صدمه دیده و نابود میشوند. طول موج بهینه اشعه uv  برای میکروب کشی، در محدوده ۲۴۵ الی ۲۸۵ نانومتر است.

مزایای اشعه یووی:

 سیستم هوشمند اشعه یووی سبب کاهـــش احتمال انتقال بیماری بـــه افراد به دلیـــل استریل کردن فضا بـــدون تماس افراد با دستگاه ها و سطوح و همچنین کاهش احتمال انتقال بجای ماندن عوامل بیماری زا مانند قارچ ها، ویروسها و میکروبها نســـبت به سایر روشهای ضدعفونی سطوح میشود. همچنین زمان و هزینه های کلینیکی برای ضدعفونی محیط کاهش می یابد. سطوح و تجهیزاتی که در محیطی با دسترسی سخت قرار دارند نیز ضدعفونی میشوند. سیستم اشعه یووی نیاز به ایزولاسیون فضای مورد نظر برای ضدعفونی ندارد  و سازگار با محیط زیست به دلیل ضدعفونی سطوح و اجسام بدون مواد شیمیایی است. اشعه UV دستگاه ضدعفونی کننده Micro Tech فراورده ی جانبی مضر و آلایندگی ایجاد نمی کند. با تغییرات PH و دمای محیط، کارایی آن تغییر نمی کند.

 

دستگاه هوشمند لامپ ماوراء بنفش دارای مزیتهای زیر میباشد :

1- بعد از اتمام طول عمر به کاربر اخطار میدهد.

2- اگر لامپ ها به هر دلیل روشن نشوند دستگاه اخطار می دهد.

3- کاربر می تواند زمان روشن بودن لامپ را تعریف کند و دستگاه بطور اتوماتیک بعد از اتمام زمان خاموش می شود.

4- اگر بطور اتفاقی کسی وارد اتاق شود لامپ ها همه خاموش میشوند .

با ما در تماس باشید

لامپ های یو وی باید دارای مشخصات زیر باشد:

لامپ ها باید حتما یو وی سی باشد و مجهز به غشاء ضد تولید ازن باشد. ازن موجب سردرد ، سرگیجه ، سرفه و مقادیر بالا موجب فوت می شود.

 قدرت لامپ باید مشخص باشد برای مثال در بخش سوختگی میکروب پسود موناس می باشد و برای نابود کردن آن ۷۰۰۰ میکرووات در ثانیه بر سانتی مربع اشعه نیاز است که از بین برود. بنابراین در هر بخش مقدار مشخصی اشعه برای نابود کردن اجرام بیماریزا لازم است. بنابر این تعداد لامپ و محل استقرار باید توسط کارشناس تعیین و نصب گردد در غیرر اینصورت کاربرد اشعه ماوراء بنفش بی فایده است. طول عمر مفيد لامپ باید مشخص باشد و قبل از مصرف باید طول عمر لامپ را از فروشنده بخواهید.

سیستم هوشمند لامپهای ماوراء بنفش در مکانهای زیر باید استفاده شوند :

اتاق عمل ، بخش عفونی و اتاق های ایزوله عفونی، آزمایشگاه میکروب شناسی، اتاق زباله بیمارستان، هواسازهای بهداشتی جلوی کویل و فیلتر هپا، هوا منفی جلوی فیلتر هپا