پنام آزما

فیلتر کربن اکتیو

با ما در تماس باشید

کربن اکتیو از پوست هسته بعضی از گیاهان مثل نارگیل،گردو، زردآلو، زیتون و … تهیه می شود . کربن اکتیو خاصیت جذب و خنثی کردن بسیاری از آلایندههای موجود در هوا و آب را دارد لذا به عنوان فیلتر هوا و آب از آن استفاده می شود.

 گرانول کربن اکتیو دارای تعداد زیادی روزنه میباشد و سطح فیلتراسیون و جذب خیلی بالایی دارد. قابل شستشو و شارژ مجدد میباشد. کربن اکتیو به شکلهای مختلف ساخته می شود و کاربردهای گوناگونی در صنعت غذایی ، دارویی، پزشکی، صنعتی و تهویه و تصفیه هوا دارد. در هواسازها و سیستمهای تهویه به علت ارتعاش برای جلوگیری از پخش شدن ذرات کربن اکتیو آن را بین الیاف قرار می دهند. فیلترهای کربن اکتیو شکلی از کربن هستند که در فرآیند تولید با ایجاد منفذ های متعدد آماده جذب ذرات آلاینده شدند. کربن اکتیو سطح وسیعی از این منفذ‌های متعدد دارد که مواد شیمیایی پس از واکنش، به آن‌ها می‌چسبند و امکان ورود مجدد آن‌ها به محیط وجود ندارد. ترکیبات آلی فرار که با نام VOC شناخته می‌شوند، یکی از مواد شیمیایی است که به راحتی توسط این نوع فیلتر در دستگاه تصفیه هوا جذب می‌شود.

فیلتر کربن فعال دارای منافذ ریز در واحدمیکرون اندازه گیری می شوند. هرچه میکرون کوچکتر باشد، فیلتراسیون دقیق تر است. سرعت و فشار کم جریان به آلودگی ها زمان بیشتری برای چسبیدن به کربن می دهد.

 

البته این فیلتر هیچگاه به تنهایی در دستگاه‌های تصفیه هوا استفاده نمی‌شود و معمولا به عنوان مکملی برای فیلتر هپا شناخته می‌شود. این فیلتر در دستگاه‌های تصفیه آب نیز استفاده می‌شود تا موادی سموم شیمیایی و کلر را از آب حذف کند.

 

فیلتر کربن اکتیو قدرت خنثی کردن VOCها ، گازها و مواد زیر را دارد.:nitrogen oxides (NO2), carbon tetrachloride (CTC), chlorine,benzene, formaldehyde, acetone, ethanol, aether, carbinol, acetic acid, ethyl ester, cinnamene, ammonia, DMS, H2S, SO2, Toluene, N-butane, phosgene, foul gas

 فیلتر کربن در اندازه های 5×295 × ۵۹۵ و ۵ × ۵۹۵ ×۵۹۵ و سایر اندازه های درخواستی قابل ارائه میباشد.

با ما در تماس باشید