پنام آزما

مانیتورینگ فشار داخل اتاق

با ما در تماس باشید

میزان فشار هوای داخل اتاق در بعضی از بخشهای بیمارستان ، آزمایشگاه صنایع غذائی و داروئی اهمیت بسیاری دارد. در بخش عفونی و اتاقهای ایزوله برای جلوگیری از پخش شدن عوامل عفونی باید فشار منفی برقرار کرد. از طرفی اگر فشار منفی بیش از حد باشد بر اثر اتساع قفسیه سینه بازدم مختل گردیده و نه تنها درمان موفقیت آمیز نخواهد بود بلکه کادر درمان هنگام ورود به اتاق بیمار بر اثر اتساع قفسه سینه مقدار زیادی عوامل عفونی وارد ریه آنها خواهد شد. لذا دانستن میزان فشار داخل اتاق اهمیت زیادی برای بیمار و کادر درمان خواهد داشت.

از مانیتورینگ فشار داخل اتاق در اتاق های تمیز Clean Room (هنگامی که میزان فشار در اتاق تمیز بیش از محیط اطرافش باشد ، فشار مثبت در آن ایجاد شده است این فشار را عمدتا با سیستم های تهویه ی مطبوع ایجاد می نماید . این سیستم می تواند هوایی مطبوع و تمیز را پس از فیلتر کردن به اتاق پمپ می نماید) داروسازیها ، اتاقهای عمل و مکانهایی که نیاز به تامین فشار مثبت میباشد از این سیستم می توان برای مانیتورینگ فشار میزان فشار مثبت استفاده کرد .

با ما در تماس باشید

دستگاه در دو مدل قابل ارائه میباشد :

مدل RM3که مجهز به سیستم های زیر میباشد:

 نمایشگر فشار هوای داخل اتاق : این نمایشگر می تواند فشار هوای داخل اتاق بیمار را نشان دهد چنانچه فشار هوای داخل اتاق در حد مطلوب نباشد با تنظیم دور موتور دستگاه هوامنفی یا هوا مثبت می توان فشار را تنظیم کرد.

چراغ هشدار دهنده فشار داخل اتاق: چنانچه فشار هوای داخل اتاق به هر دلیل خارج از میزان تعریف شده باشد این چراغ روشن می شود و به کاربر هشدار میدهد.

 مانیتورینگ داخل اتاق : دهد با توجه به اینکه تماس کادر درمان با بیمار عفونی باید به حداقل برسد و یا نزدیکان بیمار که مایل به ملاقات بیمار هستند و امکان وارد شدن به اتاق نمیباشد، میتوان با سیستم مانیتورینگ بیمار را از پشت درب بسته مشاهده نمود .

نمایشگر دما رطوبت و زمان: این نمایشگر میزان دما رطوبت و زمان را نشان میدهد و میتواند دما و در صورت لزوم رطوبت داخل اتاق را تنظیم نماید .

مدل RM1 :

این مدل مجهز به سیستم نمایشگر فشار اتاق نسبت به بیرون اتاق می باشد . و در صورتیکه سیستم فشار مثبت و یا فشار منفی مجهز به اینورتور باشد قادر است دور فن را هنگام باز شدن درب بالا ببرد و مانع از بهم خوردن فشار داخل گردد.

موارد کاربرد:

اتاق عمل (کنترل فشار مثبت) ، بخش عفونی( کنترل فشار منفی ) ، آزمایشگاه (کنترل فشار منفی )، صنایع شیمیایی (کنترل فشار منفی)، صنایع داروئی غذایی و صنایع پزشکی (کنترل فشار مثبت اتاق تمیز)