پنام آزما

دستگاه هوا منفی

با ما در تماس باشید

در مراکز درمانی و بیمارستان های بزرگ لازم است که هوا اتاق بیماران در هر لحظه و زمان تعویض شود، برای این کار لازم است تا فشار منفی به محیط وارد شود تا میکروب ها و ویروس های واگیر دار به اتاق های دیگر منتقل نشود. برای انجام این کار نیاز به دستگاه دستگاه هوا منفی می باشد..

 هوای آلوده بخشهای عفونی ، آزمایشگاهها و کلیه نقاط آلوده را باید با ایجاد فشار منفی مناسب خارج انتقال دهیم . ولی تصفیه و ضد عفونی هوای خارج شده از نقاط آلوده اجباری میباشد. در غیر اینصورت عفونت و آلودگی به سایر بخش ها سرایت میکند. این سیستم بیشتر برای اتاق های ایزوله کاربرد دارد که بیماران بیشتر نیاز به هوای تازه دارند، این دستگاه کمک می کند تا هوا به خوبی وارد اتاق شود و تا مدت زمانی آنجا بماند. دستگاه هوا منفی با ایجاد فشار منفی قابلیت تبدیل اتاق های معمولی بیمارستانی به اتاق های ICU را ایجاد می کند.  این دستگاه کمک می کند تا فشار منفی هوای بیرون به داخل اتاق کشیده شود.دستگاه هوا منفی با ایجاد فشار منفی مانع از انتقال آلودگی به سایر بخشها می شود، از طرفی هوای خارج شده را تصفیه و ضد عفونی میکند .

 

نحوه عملکرد دستگاه هوا منفی

این دستگاه با ایجاد فشار منفی در اتاق بیمار هوای اتاق را به داخل خود کشیده و پس از عبور از فیلترهای سیمی ساندویچی وارد محفظه ماوراء بنفش میشود. سپس از فیلترهای هپا عبور نموده و ذرات تا 3/0 میکرون بدام می افتند. بدین ترتیب کلیه اجرام بیماری زا توسط اشعه ماوراء بنفش از بین میروند و ضمن تصفیه و ضد عفونی هوا خروجی فشار منفی داخل اتاق برقرار می شود.

با ما در تماس باشید

موارد کاربرد:

1- بخش عفونی ، ICU ، آزمایشگاه میکروب شناسی ، رختشویخانه بیمارستان ، اتاق زباله و کلیه نقاط آلوده .

2- استفاده در هوای برگشتی هواسازها جهت تصفیه و ضد عفونی هوای برگشتی .

 

تجهیزات :

سیستم کنترل هوشمند جهت کنترل لامپهای ماوراء بنفش و اخطار به کاربر در صورت بروز هرگونه اشکال در لامپ ها و فن ها .

 سیستم هشدار پر شدن فیلترها

مانیتورینگ فشار اتاق : اگر فشار منفی یا مثبت بیش از حد استاندارد باشد قفسه سینه بیمار تحت فشار قرار گرفته و عمل دم و بازدم افراد دچار اختلال می شود. از طرفی آلودگی به نقاط تحتانی ریه رفته و درمان مشکل تر میشود . لذا فشار داخل اتاق باید توسط سیستم مانیتورینگ کنترل شود.

 فیلتر سیمی ساندویچی 5-فیلتر هپا H13 6- لامپ ماوراء بنفش 7- فن بک وارد