پنام آزما

دستگاه زنت و ایر واشر

با ما در تماس باشید

یکی از سیستم های تهویه مطبوع دو منظوره که علاوه بر ایجاد سرمایش و گرمایش میزان رطوبت هوا را تنظیم کرده و مطابق با شرایط آب و هوای ایران طراحی شده است.

با توجه به اینکه اکثر نقاط ایران هوای گرم و خشک دارد میتوان با عبور دادن هوا از سطح مرطوب مثل پوشال یا فیلتر سلولزی هوا را خنک کرد. هوای گرم و خشک با عبور از سطح مرطوب باعث تبخیر رطوبت میگردد و تبخیر رطوبت حرارت هوای عبوری را جذب می کند . هر چه اختلاف دمای خشک و مرطوب بیشتر باشد راندمان این گونه سیستم های خنک کننده افزایش می یابد. در شمال و جنوب ایران که اختلاف دمای خشک و مرطوب ناچیز است نمیتوان از این سیستم ها استفاده کرد . این دستگاه تهویه مطبوع مرکزی چهار فصل محسوب می شود و مکانیزم عملکرد آن در فصل گرما همانند کولر های آبی از فرایند سرمایش تبخیری بهر می گیرد و در فصل سرما مانند یک هواساز از یک کویل گرمایشی جهت گرمایش استفاده می کند.

زنت و ایرواشر دستگاهی است که هم سرمایش و گرمایش تولید میکند و هم رطوبت هوا را تامین میکند. سرمایش این دستگاه مثل کولر آبی بوده و از پوشال.

دستگاه دارای تجهیزات زیر است:

پیش فیلتر G4: این فیلترها ذرات معلق در هوا را تا ۳ میکرون حذف میکنند.

 

فیلتر سلولزی : ابعادو ضخامت این فیلترها برحسب فضا ومحیط برای حداکثر کاهش دما متغیرمیباشد.

نازل های پاشش آب: توسط یک پمپ و نازلها آب صورت پودری در فضای ایر واشر و سطح فیلترهای سلولزی پاشیده می شود. در این حالت مقداری تبخیر آب در فضای نازلها( ایر واشر) انجام می شود و مقداری هم روی سطح فیلتر سلولزی تبخیر می شود در این حالت راندمان دستگاه دو برابر می گردد.



با ما در تماس باشید

کویل گرمایی : با عبور آب گرم موتورخانه از داخل کویل ، گرمای لازم در زمستان تامین می شود.

برای از بین بردن میکروب ها ، ویروس ها و قارچ ها لامپ ماوراء بنفش جلوی کویل ها نصب می گردد

دستگاه هوشمنند کنترل لامپهای ماوراء بنفش: این دستگاه لامپ های نصب شده داخل دستگاه را کنترل میکند و اطلاعات لازم زیر به کاربر می دهد.* روشن بودن لامپ بر حسب شماره لامپ * اخطار در صورت روشن نشدن لامپ ها* اخطار هنگام اتمام طول عمر لامپ