پنام آزما

فیلترهای کیسه ای

با ما در تماس باشید

 فیلترهای کیسه ای در بستر دوم هواسازها قرار میگیرند و ذرات ۲ تا 5/0 میکرون را از هوای عبوری جذب میکنند. این فیلترها طبق استاندارد EN779 از F5 تا F9 طبقه بندی میشوند. این فیلترها که شامل کیسه‌های عمودی به قطر ۲۰۰-۱۴۰ میلی‌متر و ارتفاع ۳۲۰۰-۲۳۰۰ میلی‌متر می‌باشند و به طور معمول تعدادی از کیسه‌ها را در یک محفظه فلزی به طور موازی در کنار هم قرار می‌دهند و جریان غبار از درون آن عبور می‌کند. در محفظه تعدادی کیسه که از جنس پلی استر هستند تشکیل شده و زمانی که غبار از دریچه ی ورودی آن داخل می شود روی سطح بیرونی کیسه ها می نشیند و هوای پاکیزه از آن خروج می شود.در هواساز بیمارستانها، داروسازی ها، اتاقهای تمیز باید فیلتر F8 یا F9 استفاده شود تا بتوان گرد و غبار و اجرام تا 5/0 میکرون را حذف نمود در غیر اینصورت اجرام بزرگتر وارد هواساز شده و فیلتر هپا زودتر از موعد پر می شود و متعاقبا هواساز آلوده میشود و داخل کانالها آلودگی رسوب خواهد کرد که نتیجه آن عفونت دائمی اتاق عمل در بیمارستان ها و افزایش پارتیکل در اتاقهای تمیز میباشد.

فیلتر های کیسه ای از متریال های مختلفی تهیه می شونداز جمله :

پلی استر: فیلتر هایی که از پلی استر تهیه می شوند، ساخت و سازی بدون سیلیکون دارند. می توانند ظرفیت بالایی برای نگهداری آلودگی ها ارائه دهند.

پلی پروپیلن: این نوع کیسه ها در دو درجه فیلتر های سوزنی و فیلتر های جوش داده شده تولید می شوند. کیسه های پلی پروپیلن از 5 تا 100 میکرون در دسترس هستند و معمولاً به عنوان فیلتر های پیش فیلتر تا فیلتر کارتریج برای کاهش بار استفاده می شوند.

پارچه ای: این فیلتر ها را می توان با پارچه های مختلفی تولید کرد. آکریلیک و تفلون از جمله این پارچه ها هستند.

کاربرد فیلتر کیسه ای:

فیلتر های کیسه ای در صنایع فلزی، صنعت دفع زباله، صنعت تولید و انرژی، صنعت حمل و نقل  بکار میروند

مراکز مورد استفاده:

با ما در تماس باشید

ویژگی های و مزایای فیلترهوای کیسه ای

جدول مقایسه ای فیلتر  گروه میانی  F  طبق استاندارد های مختلف جهانی

MERVE: Minimum Efficiency Reporting  Value: The American Society Of

ASHRAE: American Society of Heating Refrigerating And Air Conditioning Engineers

NBS: National bureau of Standards

Am: Average Efficiency for Fine Filters